Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zákaz používania mobilov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Prečo si vypíname mobily na poradách, v lietadle, v nemocnici, v banke..? Lebo ich použitie všade a vždy nie je vhodné, napriek tomu, že sú vymyslené na uľahčenie života. Myslíš, že je reálne, že raz učitelia matematiky (fyziky, chémie - dosať si čo chceš), na začiatku hodiny povedia deťom - ..zapnite si telefóny, ktoré ste si vzorne ráno sami od seba pred vstupom do školy vypli, a použite kalkulačku (chemické tabuľky - doplň si čo chceš)..? Výhodu mobilu ako predovšetkým neopísateľne skvelej technickej pomôcky chápeš Ty a autor, dieťa bude vždy skôr viac vítať možnosť poslať esemesku kamošovi.. Pseudoargumenty.. Priznám sa, že som podráždený z ľudí, ktorí názor iných kvalifikujú ako pseudoargument.. Pôsobí to dosť spupne.
sugríva1
<< < 1 2 3 4 > >>

 

Najprv k tej spupnosti. Časovo skôr uvedené argumnety boli fakt dosť nekvalifikované, či sa vám to páči alebo nie. A odpovede na vaše otázky zodpovedal sám autor. Aj ja vám dám otázku. Učil ste niekedy?
 
Hodnoť

... tak tu teda rozhodne nesuhlasim!

U nas na skole sa prave dbalo na to, aby sa na M / F pouzivala kalkulacka co najmenej - vysledkom bolo, ze moji spoluziaci vedeli velmi rychlo pocitat z hlavy / na papieri - a dnes dokazu dobre odhadovat vysledky bez pouzitia vypocetnej techniky. U pocitania "z hlavy" nejde len o to, ze sa cvici "nasobilka" - ale aj o to, ze sa mozog zatazuje istym sposobom, ktory je vyhodny aj pri rieseni inych problemov.

Len tak pod ciarou - na vyske som bol jediny z rocnika, ktory dokazal pocitat rozumne rychlo odmocniny z hlavy na dve platne cisla a odhadovat logaritmy log10. Na cvika z M / F som zasadne nosil len tuzku a papier. Na strednej, ked sme sa ucili numericke metody, tak nam raz dokonca doniesla profesorka logaritmicke pravitka a tabulky - aby sme si na prikladoch co su take narocne na pocet operacii uvedomili, ako to pocitanie vyzeralo kedysi bez kalkulaciek...
 

Obávam sa, že vás postoj

je značne ovplyvnený práve tým, že vám tie výpočty šli.
 

 

to je ale vysledok usilovneho drilu, nie daru z nebies
 
Hodnoť

Vážený pán učiteľ, podľa Vášho príspevku

je Váš svet tak krásne jednoduchý, až Vám človek musí závidieť.
Vašimi argumentami by sa mali začať zaoberať aj popredné športové kluby ako napr. Real Madrid , FC Barcelona, Bayern Mníchov, ktoré ... nepovedali by ste, ale tiež zakazujú pri mnohých aktivitách klubu telefonovanie všetkým hráčom bez ohľadu na to aké sú hviezdy. Pritom, ako hovoríte, v mobile je predsa kopa aplikácii, kde by sa dozvedeli napr. aké sú prednosti súpera a čo sa dá od neho čakať. Ktovie prečo to tí spiatočníci robia, aké zákazy, však? Alebo by ste skúsili ešte obhájiť že zákaz používať mobil počas šoférovania je nezmysel? Že negatívne vplýva na koncentráciu a pozornosť? Čo v škole? Pri deťoch to nevadí?
Nechce sa mi veriť, pán učiteľ, že ste naozaj tak jednoduchý a nechápete dôvod prečo je vhodné, aby deti mali aspoň v škole vytvorené podmienky, ktoré im umožňujú čo najlepšiu koncentráciu. Okrem rýchlej informácie je pre deti dôležité aj osobnostný rast, trpezlivosť, radosť z "víťazstva" , že dieťa je schopné dospieť k výsledku bez kalkulačky alebo dokonca rýchlejšie ako kalkulačka. Mám známeho, ktorý sa zabáva na takých naťukávačoch údajov a k výsledku príde skôr , než sa aplikácia len zapne. Je oveľa praktickejšie, keď sa jednoduché informácie dokážu zvládať rutinne, úžasne to šetrí čas. Vy sa niekam v škole ponáhľate?
Tiež keď idete na nákup na rožky do najbližšieho obchodu, nezapínate si aplikáciu s navigačným systémom.
 

Veď ja som nikde nepísal

že ich majú mať zapnuté stále. Ale to, že ich máme využiť na vzdelávanie a učiť deti s nimi pracovať. Navyše, podsúvate im svoj pohľad: sústredený = bez mobilu, nesústredený = s mobilom. U detí je to dosť často naopak.
Ešte raz: tvrdím, že sa nemajú deťom odoberať mobily pri vstupe do budovy, tvrdím, že sa deti majú učiť používať zmysluplné aplikácie, tvrdím, že majú používať kalkulačky, keď je dôraz na úplne iné učivo. Ak je dieťa menej šikovné a pri výpočte obsahu nesmie použiť kalkulačku, celú energiu minie na písomný výpočet.
 

Pán učiteľ, tento pohľad vôbec

nepodsúvam, naopak, Vy podsúvate že u detí funguje sústredenosť naopak, ako u dospelých ("sústredený = bez mobilu, nesústredený = s mobilom"). Takže podľa tejto Vašej logiky keď chceme aby sa deti na niečo sústredili, treba im dať do ruky mobil? Tak ako tu už viacerí písali, deti keď majú mobil, omnoho viac času venujú aplikáciám,ktoré nemajú nič spoločné s matematikou, než kalkulačke alebo nejakým grafom ktoré ste spomínali. A pokiaľ ide o špecifické situácie, kedy je dôraz matematickej úlohy postavený na logickom postupe, nie na mechanickom numerickom výpočte, mali by mať rovnaké podmienky a mali by používať kalkulačku s rovnakými funkciami , nie mobily na veľmi rozdielnej technickej úrovni. Chcete potom hodnotiť objektívne úroveň matematického myslenia žiakov alebo to ako má kto výkonný mobil? Svojho času tu sovietski vojaci okrem humanitárnej pomoci priniesli aj pre matematiku vtedy veľmi módny výdobytok, volal sa SČOT ! Čo som počul, tiež si našiel aj medzi učiteľmi mnoho prívržencov, lebo bol módny a ideologicky veľmi "in". Toto Vaše volanie po mobiloch mi veľmi pripomína toto módne obdobie, keď bolo veľmi cool používať SČOT ! Ja Vám veľmi držím palce vo Vašej náročnej práci, je úctyhodné, že aj počas prázdnin riešite vo svojom voľnom čase takúto pracovnú záležitosť, učiteľom nie je naozaj dnes čo závidieť, ale netreba preháňať a strácať zdravý úsudok pri tej všetkej snahe ako držať krok s módnymi vecami.
 

To, čo robia deti na hodine,

predsa určuje a riadi učiteľ. Ak chcem používať mobily, deti ich použijú a na to, na čo majú. Ak nechcem, aby ich používali, tak ich nepoužívajú. Stále nechápem, aký je problém. Aj ten príklad s futbalovým klubom: ja som predsa nikde nepísal, že ho majú alebo musia používať stále. Ja len tvrdím, že je tam kopec užitočných aplikácií, s ktorými máme deti učiť pracovať. To je všetko.
Čo sa týka rovnakých podmienok: testy, ktoré používam, nie sú postavené na numerických výpočtoch a je teda jedno, akú kalkulačku kto má a keď nemá, požičiam mu svoju (mobily cez testy nie, to som písal).
A vďaka za starostlivosť o môj úsudok, ale považujem ho stále za pomerne zdravý, takže bez obáv. :)
 

:)

Ty ale nemáš právo "chcieť používať mobily" našich detí :) My, rodičia, rozhodujeme, či, kde a kedy má dieťa telefón.

Som proti používaniu telefónov v škole a aj proti zadávaniu domácich úloh typu "vyhľadaj na internete". Jeden z dôvodov je napríklad aj ten, že sú to platené technológie, a nie sú školou preplácané, tak je ich vlastnenie a používanie výlučne súkromnou záležitosťou.

A k tej hlinenej tabuľke :) http://blog.sme.sk/diskusie/dp...
 

Písal som, že môžu robiť v dvojiciach.

Ak by sa nechceli učiť pracovať s mobilmi, prešiel by som to s rodičmi a hovoril by som s nimi o tom. Pointa ale je, že oni chcú a teda som to nemusel robiť. Deti to považujú za prirodzené, neprirodzené je, keď sa školy nevenujú práci s technológiami. To je podobné, ako keby sa v škole neučili základy počítačovej etikety. a tvárili by sme sa, že internet so školou nič nemá.
A čo sa týka vyhľadávania na internete: školy majú počítače, môžu si úlohu urobiť tam, nemusia platiť doma za prenesené dáta, či?
A k tomu linku: píšu tam o jednom chlapíkovi, z toho pre mňa nič nevyplýva.
Som inak celkom zvedavý, koľko rokov bude na Slovensku trvať, kým mobily či podobné zariadenia budú bežné a tento môj príspevok bude úplne neaktuálny.
 

 

Vychádzala som z vlastných skúseností. Nová koncepcia je strašný zmätok. Štyri roky sme nedostávali v septembri učebnice, je tu okrem iného problém aj s tou tretiackou matematikou, o ktorej tu už niekto písal, kde v násobení skončili päťkou, pomedzi to skákali na premenu jednotiek, sčítavanie až myslím do 10 000. V štvrtom ročníku sa zmenila učiteľka, a keďže hneď v úvode starej učebnice, ktorú im dočasne dala, bolo opakovanie s násobkami sedmičky a osmičky, snažila som sa svojho potomka naučiť počas troch dní to, čo sme sa my učili pár mesiacov. A takto vyzerá na škole informatika http://cikova.blog.sme.sk/c/29... Po večeroch som musela povinne diktovať synovi diktáty, bežná to prax slovenčinárov. Prvý stupeň základnej školy bol podľa mňa nepripravený a chaotický. Z toho pohľadu som vnímala aj tento tvoj článok, že sa iba chceš vtrieť do priazne deťom a zdôrazňuješ ich osobnú prestíž na úkor vedomostí.

Ale prečítala som si celý tvoj blog a zmenila som názor. Pochopila som, o čo ti ide. Pozrela som sa aj do piatackej učebnice, ktorej si autorom. Mne sa tie príklady aj spôsob riešenia páčia, ja by som takú matematiku uvítala :) Ale mne nerobila problém ani množinová. V detstve som si rada vymýšľala hry matematického charakteru, a na mnohé súvislosti som prišla. Ale videla som, že pri vyučovaní chýba prepojenie "témy" s jej praktickým uplatnením. Takisto je dobrý aj ten objasňujúci spôsob, že "prečo".

Keby išlo o mňa, chcela by som kombinované vyučovanie: najskôr "ako" a následne to vysvetliť alebo to "prečo" dať aj ako zadanie, či na to niekto príde? Ten tretí spôsob by mi asi nevyhovoval, pretože je v tom príliš veľa "učiteľa", a mne vyhovoval skôr profesionálnejší spôsob výkladu ako prílišná familiárnosť, myslím, že tá mi dokonca až vadila. Mňa by rušilo, keby niekto nasilu chcel, aby som "myslela" :) niekedy sa lepšie premýšľa práve mimo rušivých vplyvov kolektívu, v tomto treťom prístupe by som pohorela. Ale to bude asi rozdiel medzi analytickým a syntetickým myslením.
 

Vďaka.

Myslím, že celé to je pomerne komplexné, aj preto píšem tieto články, lebo z jedného sa nedá usúdiť takmer nič. Všetko dobré.
 

 

Janík, ale doplním ešte k tým telefónom a internetu. Vnímaš vyučovanie matematiky na ZŠ skôr s ohľadom na jej praktické použitie, čo je podľa mňa, vzhľadom na vek žiakov, o ktorých ide, tá najlepšia metóda. V týchto súvislostiach by som chápala aj to, že ich učíš používať možnosti rôznych dostupných prostriedkov, keď si potrebujú "vyrátať" čokoľvek v bežnom živote. Ja to schvaľujem. Je to veľmi dobrý prístup.
Ibaže je podľa mňa problematické žiadať používanie súkromných telefónov ako štandardizovanej učebnej pomôcky. Okrem tých dôvodov, čo som uviedla, súhlasím aj s tými, ktoré napísala Ziffhara. Hoci, keby si ty bol učiteľ môjho školopovinného potomka, tak mu ten telefón do školy párkrát výnimočne dovolím :) ale nemyslím, že je paušálne dobré zvyšovať v triedach mieru chaosu, je málo učiteľov, ktorí majú u detí autoritu.
Dám ešte raz ten odkaz, prilepila sa mi tam akási chyba http://cikova.blog.sme.sk/c/29... Ty sa venuješ druhému stupňu ZŠ, ale pozri sa, čo sa v škole "učí" dieťa vo veku osem deväť rokov. Toto považujem za zlyhanie výučby Informatiky. Správca školskej siete mi odpísal, že internet sa nedá zabezpečiť od všetkých nevhodných obsahov.
Ty si uviedol, že dieťa si môže robiť úlohy na školskom internete, ibaže po tejto skúsenosti, ak by aj bola možnosť voľného prístupu na školský internet, nie je tak "vyčistený", aby som k nemu pustila svoje maloleté dieťa. A "domáce úlohy" majú byť vypracovateľné v domácich podmienkach.

Myslíš, že napríklad ten neregulovaný obsah na internete môže deťom aj uškodiť? Aký máš na to názor.
 

 

Písal som už, že nevyžadujem telefón ako povinnú pomôcku. Ak ho deti nemajú, pracujú v skupinách. Ak by ich malo telefón veľmi málo, nepoužívam ho. Ak ho majú všetci alebo skoro všetci, má zmysel s ním pracovať. Dieťa sa má učiť pracovať so zariadeniami, ktoré sú okolo nás.
Prepáčte, ale téme bezpečnosti internetu v školách sa nejdem venovať, nemám toľko času. Chápem, že to je pre vás dôležitá téma. Keby som chcel o tom diskutovať, napíšem do diskusie k vášmu článku, ktorý som si prečítal už dávnejšie.
Čo sa týka domácich úloh: pri vašej téze (domáce úlohy urobiteľné doma) by to znamenalo, že ak čo i len jediný žiak nemá doma internet, tak by sa úlohy spojené s internetom nemohli zadávať, s čím nesúhlasím. V škole má dieťa možnosť a škola je zodpovedná, aby zabezpečila, že sa nedostane k nevhodnému obsahu - napríklad dozorom. Ak to nefunguje, treba to riešiť v konkrétnej škole. A nie zakazovať všetkým školám.
 

 

Prepáč, ale to mám každý rok chodiť do školskej učebne informatiky a priebežne preverovať ich internet? Poukázala som na problém s pravdepodobne nemožnosťou filtrácie nevhodného obsahu na internete, pokiaľ sa pridŕžam vyjadrenia správcu školskej siete, a ty to jednoducho odignoruješ?

Lebo TY CHCEŠ? To tvoje PaedDr vráť, ak je pre teba otázka bezpečnosti obsahov na verejnej sieti, kam chceš posielať deti v rámci úloh, nezaujímavá. Lebo TY CHCEŠ...
 

Prepáčte, ale otvárate novú tému.

Verím, že nie je povinné diskutovať na tému, ktorú určíte. Navyše, napísal som, že to má riešiť škola, napr. dozorom. Nič neignorujem. Neviem, prečo prechádzate do agresívneho tónu.
Nepísal som, že to je pre mňa nezaujímavé. V škole máme na to človeka, ktorý to rieši a stráži.
Iba skutočne nemám toľko času, aby som na fóre o používaní mobilov pri vyučovaní matematiky odpovedal na otázky ohľadom počítačovej bezpečnosti, ktorá trápi vás a máte o tom článok na blogu. Treba diskutovať tam a ja tam diskutovať s vašim dovolením (alebo aj bez neho) nebudem. Vďaka za možnosť nereagovať, snáď mi ju dáte. Idem sa totiž venovať odpovediam k vyučovaniu matematiky, v čom sa cítim doma a o tom chcem diskutovať, i keď času mám málo.
 

 

Dobre, ja by som mohla namietať, že aby si sa teda držal vyučovania matematiky, a neťahal do vyučovania učebné pomôcky, ktoré môžu mať napojenie na neregulovaný obsah, keďže už teraz majú internet dokonca aj mobilné telefóny.
Ty napríklad tvrdíš, že deti majú pracovať s mobilným telefónom v skupinách - si vtipný? Na malý displej na telefóne má dovidieť koľko detí zo skupiny? To ako sedia okolo a pozerajú s komplexom menejcennosti na spolužiaka, ktorý vytiahne svoj trendy mobil a v spolupráci s tebou robí okolo tej miniveci abrakadabra?
Ak by si namietal, vymyslím si nejaké možné námietky, lebo už si mi naznačil, že ako máš málo času, takže keby si namietal, že si majú spolužiakov mobil požičať, s tým nesúhlasím - je to "osobný" mobilný telefón.
Tu píšeš, že nevyžaduješ telefón ako povinnú pomôcku. Ale prečo si potom prácu s mobilným telefónom zaradil priamo do učebnice, viď napríklad tú pre piaty ročník druhá časť úvod. PROTIREČÍŠ SI.
A ešte opäť o tom neregulovanom obsahu na internete. Pokiaľ mobilné telefóny majú možnosť prístupu na internet, ten odkaz na môj článok som ti dala len preto, aby si vedel, kam mierim, takže, ak majú telefóny prístup na internet, na ktorom je štandardne neregulovaný obsah, máš právo zadávať, a ty si to písomne zadal, ja si to práve čítam z tvojej učebnice, máš právo zadávať takúto učebnú pomôcku? Môj názor NIIE.
Pokiaľ nevyriešite možnosť regulácie (ešte raz si pozri, čo mi odpísal správca školskej siete, ja učiteľský dozor v učebni nepovažujem za dostatočnú dodatočnú filtráciu, pretože podľa mňa je pre dieťa dôležitý prvotný vnem, ktorý podvedome spracuje aj možno pri náhodne otvorenom linku, takže so stránkou zodpovedne.sk na mňa nechoď) internetového obsahu s ohľadom na maloletých, nemáte právo vyžadovať prístup na internet, ani požadovať možné používanie mobilných telefónom s možným prístupom na net.
Ak si budeš iba hľadať zámienky, ako sa vyhnúť diskutovaniu alebo riešeniu tohto problému, nebudem už v tejto diskusii pokračovať, toto je k téme asi môj posledný príspevok, lebo niekde si písal o "komplexnom" prístupe, a zrazu si úzko tematicky výberový. A tie mobily ako požadovanú učebnú pomôcku vpísané do pokynov v učebnici máš.
 

Budem sa opakovať.

Bezpečnosť práce s mobilmi, s internetom je na učiteľovi. Dá sa to. Ak niekto (správca) tvrdí, že nie, hovorí o technickom riešení, ja hovorím o ľudskom - učiteľovi, ktorý to stráži.
Podobne organizácia práce, ak nemajú všetci mobily. Je to na učiteľovi, na atmosfére v triede. Ja som písal námety: práca vo dvojiciach, v skupinách.
Ak niekto hľadá dôvody, prečo sa to nedá, vždy ich nájde. Ak niekto hľadá spôsoby, ako sa dá, tiež ich nájde. Stačí si vybrať.
 

Myslím, že tento argument nefunguje.

Rovnako by som mohol povedať, že aj pero kupujú žiakom rodičia, nie škola, preto rodičia môžu rozhodovať, či sa v škole budú alebo nebudú používať perá.
Na druhej strane sa ale zas môže vytvoriť hnutie, že žiaci budú chcieť používať namiesto zošitov notebooky (napríklad preto, že po sebe poznámky v zošite nevedia prečítať). Žabčo, dovolíš im to? A čo na to ostatní?
 

Niektorí žiaci

na mojich hodinách používajú notebooky. Vždy sa o tom s nimi dopredu rozprávam. Ostatní na to nič, nejako ich to netrápi. Vysvetlíme si to, keby bolo treba. Nevidím v tom problém.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie


  1. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 28 713
  2. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 1 546
  3. Martin Ondráš: Prvý minister novej vlády o ktorého sa zaujíma generálna prokuratúra 1 071
  4. Michal Porubän: Komu skutočne pomohol general Lučanský? 612
  5. Martin Greguš: RTVS – Pumpa: Koliková, Lučanský...patrí smrť a samovražda do humoristickej relácie? 605
  6. Peter Slamenik: Cibuľkovej manžel je ako Columbova žena 600
  7. Filip Pastorek: Mestský úrad Luhačovice definitívne prehral súdny spor so Slovákom 556
  8. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami. 441
  9. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude! 325
  10. Jozef Sitko: AD: „Prvý gombík“ (SME 20.1.) 312

Rebríčky článkov


  1. Gabo Németh: Gabriel Németh recenzia Ján Maršálek Spoločnosť bez svetla , O súmraku našej kultúry....
  2. Jozef Kovalík: Ako som vycestoval v čase lockdownu na narodeninovú párty
  3. Miriam Studeničová: Zmätenosť pojmov
  4. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude!
  5. Rastislav Vasilišin: Skúste tieto životné triky a budete mať úspešný rok
  6. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami.
  7. Peter Biščo: Hlasu už prúdom tečú slinky.
  8. Štefan Vidlár: Aj január mesiac knihy, či?
  9. Peter Biščo: Slovenská fauna má unikátny druh hyeny, „ hyenu lícojamkatú “.
  10. Miroslava Arpášová: Čo je zlé na ikebanách? /Z cyklu Filozofia z akropoly Zlatý Bažant/


Už ste čítali?