Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zákaz používania mobilov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Pán učiteľ, tento pohľad vôbec
nepodsúvam, naopak, Vy podsúvate že u detí funguje sústredenosť naopak, ako u dospelých ("sústredený = bez mobilu, nesústredený = s mobilom"). Takže podľa tejto Vašej logiky keď chceme aby sa deti na niečo sústredili, treba im dať do ruky mobil? Tak ako tu už viacerí písali, deti keď majú mobil, omnoho viac času venujú aplikáciám,ktoré nemajú nič spoločné s matematikou, než kalkulačke alebo nejakým grafom ktoré ste spomínali. A pokiaľ ide o špecifické situácie, kedy je dôraz matematickej úlohy postavený na logickom postupe, nie na mechanickom numerickom výpočte, mali by mať rovnaké podmienky a mali by používať kalkulačku s rovnakými funkciami , nie mobily na veľmi rozdielnej technickej úrovni. Chcete potom hodnotiť objektívne úroveň matematického myslenia žiakov alebo to ako má kto výkonný mobil? Svojho času tu sovietski vojaci okrem humanitárnej pomoci priniesli aj pre matematiku vtedy veľmi módny výdobytok, volal sa SČOT ! Čo som počul, tiež si našiel aj medzi učiteľmi mnoho prívržencov, lebo bol módny a ideologicky veľmi "in". Toto Vaše volanie po mobiloch mi veľmi pripomína toto módne obdobie, keď bolo veľmi cool používať SČOT ! Ja Vám veľmi držím palce vo Vašej náročnej práci, je úctyhodné, že aj počas prázdnin riešite vo svojom voľnom čase takúto pracovnú záležitosť, učiteľom nie je naozaj dnes čo závidieť, ale netreba preháňať a strácať zdravý úsudok pri tej všetkej snahe ako držať krok s módnymi vecami.
speedsurfer
<< < 1 2 3 4 > >>

Vážený pane

To s tým zdravým úsudkom ste si mohli odpustiť. Každý rozumný človek si urobí názor o úsudkoch vás aj autora. A ak ste použili príklad ideológie, tak skúsim aj ja. Bola doba, keď ideólógovia a mocní sa snažili riešiť takmer všetko, čo sa im vymykalo formou zákazov. A zdá sa, že úspešne. Vidieť to na príklade tuším že ministerskej vyhlášky a aj na vašom. Zapamätajte si, že nezmyselné zákazy nikdy takmer nikomu nepomohli a už vôbec nie deťom najmä v puberte. Práve naopak sa snažili ich obchádzať, čo je celkom logické, ak viete niečo o vývinových etapách človeka z hľadiska ontogenézy. A ak nie, odporučujem doštudovať.
 
Hodnoť

moj pohlad na vec

- ako sa bude citit to dieta {predpokladam ze ich bude mac 5%} ktore bude mat staru tehlu, teda mobil bez aplikacii, len sluziace na telefonovanie oproti smartphonom atd. Uz vidim ako mu spoluziak da roku svoj 500 eurovy mobil na skusaj kalkulacku, podla mna je to nerealne.
- myslim si, ze by deti mali mat vypnute mbili, su v skole, teda jediny kto by mal volat je ich rodicia v pripade krizovej situacie, a tam by som predpokladala, ze rodic ma medzi doelzitymi cislami cislo na triedneho na skolu atd.
Teda mobili nepatria na hodiny v ziadnom pripade, teda pokial sa nerozdaju na hodine ako skolska pomocka...
Dieta, ktore je dost stare nato aby mohlo mat mobil, by malo byt dostatocne zrale aby ho vedelo pozivat. To jest po vycovani, pocas velkej prestavky. Teda vsetko s mierou
 

Nepíšete dôvod, prečo

ich majú mať vypnuté. Píšete len, že tak to má byť, takže ťažko môžem písať argumenty.
Čo sa týka toho, že nie všetci ho majú: áno, nemajú ho všetci, niektorí majú starší typ. Ale to sa majú deti podľa mňa tiež učiť, že to nie je dôvod na vysmievanie alebo komplexy. Tým, že im to zakážete, sa to deti nenaučia, iba ten problém zakryjete.
Čo sa týka reálnosti: reálne to je, robím to tak a funguje to.
 
Hodnoť

no, na základnej škole

by som kalkulačku nepovolil, nie sú tam také ťažké výpočty že by si nevedeli poradiť bez nej.
Na strednej a vysokej škole, by som povedal, že tam by mohli, keďže základné matematické operácie by mal mať už každý v malíčku a nastávajú ťažšie a zložitejšie príklady a ak učiteľ nechce aby pol vyučovacej hodiny žiaci zabili násobením a sčitovaním niekoľkých cifier na papieri, vtedy je kalkulačka nenahraditeľná. No učiteľ by ju mal vždy povoliť používať.
 

Iste to má mať v rukách učiteľ

ja píšem o tom, že sa používajú málo a že sa deti používaním môžu všeličo naučiť.
K tým základným školám: to, či sú ťažké výpočty je relatívne: trojkárovi zaberie písomný výpočet 2,5 . 3,25 dosť času a energiu na to, aby aj zabudol, že počíta napr. obsah obdĺžnika.
 
Hodnoť

nech nás

všetci svätí chránia od takýchto učiteľov.

Vážení pán učiteľ, deti a mládež nie sú natoľko zrelí a zodpovední, aby mobil využívali na vzdelávanie. Budú ho využívať na všetko možné,komunikáciu, zábavu, len nie ako učebnú pomôcku. A celé vyučovanie pôjde boom. Keby jeho používanie v škole kvôli kalkulačke odôvodňovali pubertiaci, poviem si, že decká skúšajú. Ale čítať to od učiteľa - no ámen.

A úprimne, kým na matematike nepreberajú funkcie, ktoré bez kalkulačky riešiť nemôžu, nemali by ich používať. Nech si krásne delia a násobia na papieri, tak, ako sme to kedysi robili my, pretože osprostievajú tak, že jednoduché sčítanie, odčítanie, aj malá násobilka ,či delenie im robia problém. Jednoducho chýba im cvik...
 

:)

Prečo ste vy nepísali na hlinené tabuľky, keď pred vami to tak bolo a v mnohých krajinách to tak stále je? Argument, že keď my, tak aj oni, vôbec nechápem ako argument. Nehovoriac o tom, že mnohí ľudia si myslia, že tak, ako je to u nás, je to všade. Stačí si odskočiť do Rakúska a zistili by ste, ako a aká matematika sa učí tam.
Čo sa týka tej ochrany svätých: deti a rodičia mi dávajú dostatočnú spätnú väzbu, aký som učiteľ.
 

či píšem

na hlinenú tabuľku, do piesku, na papier, do pc je niečo iné, ako fakt, či pri tom písaní a počítaní aj premýšľam. V tom je rozdiel, že dnešné deti (už aj absolventi VŠ) neovládajú gramatiku ani jednoduchú matematiku, pretože majú málo"tréningu" a v konečnom dôsledku na tých jednoduchých činnostiach zlyhávajú pri riešení/písaní zložitejších. Majú problém napísať diktát bez chýb, nevedia napísať poriadny sloh.... a v zložitejšej matematickej úlohe im vyjde zlý výsledok, lebo zle vynásobia, alebo vydelia jednoduché čísla v postupe.... alebo podľa učiteľa matematiky je v poriadku, ak si žiak potrebuje nahodiť do kalkulačky napr. 4x3?
Keď dcéry riešili logické úlohy(mimo domácich úloh) , bola som zhrozená z komplikovaných a prevzorcovaných postupov. Keď som im ukázala jednoduché riešenie, boli prekvapené, ako jednoducho to ide.
Treba si uvedomiť, že nie všetci žiaci sa v živote budú zapodievať vysokou matematikou, ale budú riešiť praktické veci za pochodu a je dôležité ,aby im to ako tak rýchlo v hlave spínalo aj bez sofistikovaných pomôcok . Smejte sa ako chcete, ale obyčajné počítadlo im dá predstavivosť a to je pre logické počítanie lepší základ, ako neviem aký počítač.
 

Ja mám vyššie ambície

na základnej škole ako malú násobilku spamäti. Som presvedčený, že dôraz má byť na inom. Majú čo najviac premýšľať, ale premýšľať neznamená spomínať si na výsledok.
 

mna by zaujimalo

ako pomoze drilovanie pravopisu pre napisanie slohu, ktory ma hlavu a patu? Podla mna sloh je o obsahu, pravopis o forme... Ako sa drilovanim niecoho nauci decko pisat sloh? To by ma fakt zaujimalo lo logicke pedagogicke zdovodnenie. jedine, ze by si povazovala za dobry sloh vety plne hovadin, logickych chyb a pseudo argumentacie, ale napisane gramaticky a pravopisne spravne... to je asi jedine vysvetlenie tvojej logickej postupnosti od drilu k dobrym sllhom. Sloh treba skusat, tak ako ked maliar, alebo sochar skicuju... je to kreativna cinnost a logicke myslenie, nie dril. Pri skiciach nejde o to, aby kazda krivka bola dokonala, ale o to, aby sa vyskusalo, premyslelo, aby potom, ked pojde aj o formu (pri konecnom dohotoveni), nebola sice ruka rukou, dokonalou rukou, vytvorenou s dokonalym fortielom, ale napriek tomu bezduchou a prazdnou, plne porovnatelnou s vytvorom stroja.
-
(btw: to je taka lenivost ducha zamienat pravopis a gramatiku - napriklad v diktate sa takmer nedaju urobit gramaticke chyby, lebo text je diktovany, jedina gramaticka chyba vznikne vynechanim nejakeho slova, alebo prepocutim... diktat je na preskusavanie pravopisu ---- v tomto nasa skola zlyhava, driluje, ale bay naucila ludi rozmyslat overovat si informacie na to nestaci)
-
inak neviem ci si zachytila, tvoj posledny odsek plne hovori o skodlivosti drilu. decka su prevzorcovane, naucene pouzivat nadrilovane postupy, ktore sa neucia, lebo ich potrebuju tak casto, ale preto, ze to niekto bez dovodu vyzaduje.
-
Aby im rychlo v hlave spinalo to nie je o drile, ale o pochopeni suvislosti, ktore sa nedaju drilom naucit.
-
Skus si prosim premysliet co vravis, lebo ty na jednej strane hovoris, ze na skole je dnes drilu a dokladas to argumentami, ktore znamenaju, ze decka maju malo pochopenia zakladnym vztahom, prilis mnoho vzorcou a automatizovanych postupov, teda veci, ktore sa dosahuju drilom, pritomnym namiesto vysvetlenia/pochopenia suvislosti.
-
Nakoniec otazka: naco je decku vediet 3x4 ked nevie, ze vynasobenim stran dostane plochu, alebo, ze (iny pohlad) 4+4+4+4+4+4+4+4+4+4+4+4+4 netreba scitat, ale rychlejsie je nasobit 13x4=10x4+3x4=40+12=52?
-
Proste ludia co nerozumeju suvislostia, maju pocit, ze drilom sa nieco zlepsi. Dril je uspesny vtedy ked decko vidi, ze dril mu ulahcuje pracu, ze sa driluje to, co musi casto pouzivat.
-
A aj tak si myslim, ze z hlavy nedas priklad co som pisal dole....
 

Toto je vlastne

také pokračovanie článku. Vďaka.
 

 

Pomocou drilu pravospisu sa nauci ten sloh napisat bez gramatickych chyb...
Mnoho suvislosti clovek pochopi pri opakovanom drile - ked uz ho ma tak zvladnuty, ze ho robi automaticky a zacne nad nim premyslat. To sa v opacnom pripade udeje len velmi tazko, kedze cele usilie vynalozi na prevedenie vykonu a nema cas konteplovat nad jeho zmyslom, vznikom ci inym vyuzitim..
 

zjavne nechapes

rozdiel medzi pravopisom a gramatikou. Je to smutne. Ale hovoris, ze drilovanim jedneho sa naucis nieco uplne ine... Je to nedostatocne pochopenie rozdielu medzi gramatikou a pravopisom, alebo iba ignorancia, ci neschopnost logicky mysliet?
 

Ocenujem moderny pristup

Nevidim na tom nic zle, aby deti vyuzivali mobily na hodinach matematiky. Skola predsa nemoze byt instituciou, ktora detom poskytne len teoreticke vedomosti, ale musi ich pripravit aj na vyuzivanie tychto vedomosti v praxi. Mobil je dnes beznou sucastou zivota kazdeho cloveka. Preco detom branit a zakazovat pouzivat mobil aj v procese vzdelavania? Pokial sa stanovia pravidla, problem nevidim. Deti urcite ocenia takyto pristup. Netreba ich podcenovat, ze nedokazu byt zodpovedni. Mne sa naopak ucitelia s takymto modernym pristupom pacia. Nie su aspon odtrhnuty od reality. Aj z matematiky vedia urobit zaujimavy predmet, poludstit ju. A o to predsa ide. Aby deti bavila a rozvijala ich logicke myslenie. Drzim palce.
 

Vďaka. Presne tak to vidím aj ja.

Deti treba učiť tak, aby boli pripravené na život a nie akademické vzdelanie, ktoré je väčšine nanič. Mobily treba používať, samozrejme, s jasnými pravidlami.
 
Hodnoť

nesuhlasim

a to z jednoducheho dovodu
decka to bude zvadzat sa s mobilom hrat a rozptylovat sa,, posielat sms a pod
ono sa v sucasnej dobe podcenuje rozptylujuci vplyv prostredia
a potom sa divime ...

podla mna decko v skole ma mat len to co potrebuje
a ked uz treba tak nech si donesie kaukulacku
beztak na mobile sa velmi zle rata - klasicka kaukulacka je ovela lepsia
 

Moja skúsenosť je iná.

Stále neviem, prečo by sme ich nemali učiť pracovať s aplikáciou, napr. premieňanie jednotiek.
 

pouzivanie aplikacii uci cloveka AKO

ale neuci PRECO
a to je zakladna chyba pouzivania softu vo vyuke
podla mna decka treba ucit PRECO a potom nebudu mat problem pochopit lubovolny program ktory to bude pocitat za nich

ved si to sam napisal v predoslom blogu ako treba ucit matematiku ..
ano daju sa pouzivat aj aplikacie
ale som za to na PC a vsetko ostatne zablokovat aby sa deti nehrali s inymi vecami ...
hlavne internet vypnut
 

Áno, používanie aplikácií

je až v tej fáze precvičovania. Preto by bola chyba ich používať pri objavovaní - tam ich ani nepoužívam, ale nie je chyba ich používať po objavení pri precvičovaní. Napr.: Ak chcem pochopiť, prečo sa obsah obdĺžnika počíta tak, ako sa počíta, tak si pri výpočte môžem pomôcť kalkulačkou, ktorá len dokončí výpočet (pomôže mi s tým, AKO sa vynásobia dve čísla - to už bolo objavené).
Mobil má oproti PC výhodu: decká ho majú so sebou, na rozdiel od PC,ktoré sú väčšinou len v špeciálnej učebni.
Čo sa týka hrania, tak to je na organizácii práce učiteľom, teda stále tvrdím, že to má v rukách učiteľ.
 
Hodnoť

pomocky z realneho sveta

maju byt v skole jednoznacne pritomne.... ved skola pripravuje na zivot, teda by mala decka pripravit na to, ze k dispozicii je mobil, kde si vypocitam rychlo priemernu cenu za kilogram a pytam sa preco je toto maso o x eur na kilogram lahsie... aha preto, ze je krehcene... krehcene znamena, ze je okrem masa je tam tekutina, ktore ho "zjemnuje" a robi tazsim... aby proste vedomosti zo skoly neboli len pre skolu, ale pre prax. A ked v praxi ta kalkulacka v mobile je tak decka by sa ju mali naucit pouzivat.
-
A ked sa decko zoznami s kalkulackou v mobile v skole pod vedenim ucitela, tak ho neprekvapi, ze niekde z dobrych dovodov nie je naimplementovana priorita operacii podla standardneho matematickeho pravidla.... a nebude predpokladat, ze vsetko je v sulade s jedinou pravdou, ktoru mu niekto povedal ako zavaznu....
Napriklad v mobile, alebo tej standartnej vo windowsoch
-
A nech mi nikto nehovori, ze to je chyba decka/ucitela, ze berie cisla zo stroja za bernu mincu. Robia to vsetci, ktory neprepocitavaju ucet z pokladne, ale jednoducho zaplatia co je na pokladni napisane...
-
A ti, co sa buchaju do prs, ze decka maju pocitat z hlavy.... kde v praxi sa vyskytuju ulohy z malej ci velkej nasobilky?
-
kto da z hlavy vypocet ceny za kilogram hrasku ked stoji pred
1.29 Eur za pikslu, hmotnost obsahu piksle 380g, pricom podiel pevnej zlozky minimalne 65%?
-
Je tisickrat lepsie, ked sa mobil ako pomocka pre prax v skole primerane do uciva zahrnie, ako ked sa predstiera, ze drilom velkej a malej nasobilky si vystacime.....
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie


  1. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 21 558
  2. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 1 168
  3. Michal Porubän: Komu skutočne pomohol general Lučanský? 469
  4. Filip Pastorek: Mestský úrad Luhačovice definitívne prehral súdny spor so Slovákom 463
  5. Martin Greguš: RTVS – Pumpa: Koliková, Lučanský...patrí smrť a samovražda do humoristickej relácie? 452
  6. Peter Slamenik: Cibuľkovej manžel je ako Columbova žena 443
  7. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami. 314
  8. Věra Tepličková: On schudol, ja som pribrala, on už má šaty na mieru, ja pod svetrom zicherku 265
  9. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude! 261
  10. Matúš Lazúr: One time... next time .. Nie. Last time ! Čo príde po atómovke ? 248

Rebríčky článkov


  1. Jozef Kovalík: Ako som vycestoval v čase lockdownu na narodeninovú párty
  2. Miriam Studeničová: Zmätenosť pojmov
  3. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude!
  4. Rastislav Vasilišin: Skúste tieto životné triky a budete mať úspešný rok
  5. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami.
  6. Peter Biščo: Hlasu už prúdom tečú slinky.
  7. Štefan Vidlár: Aj január mesiac knihy, či?
  8. Peter Biščo: Slovenská fauna má unikátny druh hyeny, „ hyenu lícojamkatú “.
  9. Miroslava Arpášová: Čo je zlé na ikebanách? /Z cyklu Filozofia z akropoly Zlatý Bažant/
  10. Miroslav Binčík: Pellegriniho chrbát nikdy bolieť nebude. Jamkatá bábka zabúda


Už ste čítali?