Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nové učebnice sú plné chýb (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Podľa mňa je otázka zle postavená. Zaokrúhlenie 721 na desiatky má riešenie 720. Žiadne nahor. Nahor sa zaokrúhľovali ceny, keď sme prešli na euro.
labka2
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

 

zaokruhlenie na desiatky/stovky nahor je celkom uzitocne...
je podstatne lepsie ked ti odrezu koberec o 30 cm dlhsi, ako o 20 cm kratsi (ked sa napriklad predava koberec po polmetroch dlzky) - nikto ti neodreze 4,32m koberca na mieru
 

 

Nejde o koberce. Ide o aritmeticke zaokruhlenie. Aritmeticky zaokruhlit cislo 721 na desiatky nahor je neriesitelne. To, ze sa v praxi pouziva zaokruhlovanie nadol a nahor je OK ale je to ina vec.
 

Nejde o aritmetické zaokrúhľovanie

ide o zaokrúhľovanie nadol a nahor. Aritmetické je tretí spôsob.
Teda zaokrúhliť aritmeticky 721 = 720
Zaokrúhliť nadol = 720
Zaokrúhliť nahor = 730
Zaokrúhliť aritmeticky nahor je nezmyselné zadanie, ale také zadanie v učebnici nie je.
 

 

staci si 3-4x poriadne precitat clanok...
pise sa tam o 3 sposoboch zaokruhlovania
 
Hodnoť

 

Naše zastaralé učebnice matematiky uvádzajú 2+2 = 4. Vzhľadom na možnú angažovanosť ich autorov v minulom režime je výsledky vhodné korigovať.
 
Hodnoť

pointa je teda

ze ucitelia su blbi. Treba im zvysit platy a az potom sa naucia to co maju ucit:) Cest vynimkam
 

 

Mozno je pointa v tom, ze ked budu v skolstve dobre platy, tak odtial neutecie kazdy co nieco vie.
 
Hodnoť

p.Zabka,

prave vcera som nadaval na ucebnicu matematiky pre treti rocnik.
matematika je exaktna veda, priklady su vsak casto nejednoznacne a nejasne. opisem vcerajsi synov priklad.
mal v rade 6 parov sviecok (ze su to pary sa dalo, ale nemuselo, spoznat podla grafickeho nacrtu) s roznymi cislami, v zadani ulohy bolo napisane:
"zafarbi na cerveno sviecku s nizsim cislom, dokresli plamienok na sviecku ktora ma cislo blizsie k jednotke. co si si vsimol?"
problemom je ze v zadani nie je urcene, ze ziak ma hladat nizsie cislo v jednotlivom pare sviecok. teda tato uloha ma niekolko rieseni. moze ju vyriesit tak, ze "akokeby sme pochopili, co zadavatel myslel" a zafarbit v kazdom pare sviecok nizsie cislo a zaroven dokreslit plamienok a vsimneme si, ze ak je cislo mensie zaroven je blizsie k jednotke (v kladnych cislach).
alebo vyfarbime najnizsie cislo v rade sviecok a dokreslime plamen, teda uloha je tiez spravne vyriesena. no je tam potom cudne pouzite slovo "nizsie" namiesto "najnizsie".
alebo si zoberie trojice, ci stvorice, podla vlastneho uvazenia - vsetky riesenia su tym padom spravne.
ako som povedal: matematika je exaktna veda a preto treba zadavanie uloh riesit presne, jasne a hlavne JEDNOZNACNE. v druhom rocniku bol podobny priklad s doplnanim minci do vriec. priklad mal desiatku rieseni... toto vycitam ucebnici matematiky, priklad so zaokruhlovanim, ktory uvadzate Vy je skor mile pousmiatie sa nad vedomostami rodicov, ktori su uz dlhsie zo skolskych lavic.
 

ups

tak som sa zameral na popis chyby v tretiackej ucebnici, ze som nezaregistroval, ze ten druhy diskutujuci bol tiez ucitel. teda suhlasim s tym, ze taky ucitel nema na skole co hladat, pretoze ja ucitelom nie som, nezucastnujem sa diskusii a necitam metodicke pokyny, no napriek tomu viem, ze ked je napisane zaokruhli nadol, tak nepouzivam aritmeticke zaokruhlovanie ale zaokruhlim tak, ako mi urcuje zadanie.
to ale nemeni nic na mojom postoji, ze sucasne ucebnice matematiky su so zadaniami, ktore su nejasne a nejednoznacne, co pokladam za chybu.
jedine... jedine, ze by v metodickych pokynoch pre ucitelov bolo napisane, ze ulohy su nejednoznacne umyselne, a ziaci, ktori pridu na nekonvence riesenie by mali byt dalej sledovani. no takuto sofistikovanost si viem v nasom skolstve iba tazko predstavit.
to mi pripomina ako niels bohr na skuskach povedal, ze vysku budovy pomocou barometru vie zistit tak, ze vylezie na strechu, uviaze barometer o motuz spusti ho dolu a ked sa barometer dotkne zeme tak iba odmera dlzku spagatu aje to... :o))
 

Dobrý deň.

Ja som spoluautor učebníc pre 5. - 8. ročník ZŠ, tam si dovolím tvrdiť, že je minimum chýb, resp. v reedícii sa už vychytali aj tieto preklepy. O tretiackych učebniciach a zaokrúhľovaní som písal ako príklad toho, že nie všetko, čo učitelia označia za chybu, musí byť nutne chyba, a teda by minister nemal na základe toho, čo mu povedia učitelia na jednej škole, rozhodovať o osude celej série učebníc. Z toho však nevyplýva, že napr. v tretiackych učebniciach nie sú žiadne chyby. Úlohu, ktorú spomínate, nepoznám. Jej grafické spracovanie nemám k dispozícii, vašu otázku by asi bolo lepšie adresovať autorovi učebníc pre 1. stupeň P. Černekovi. Všetko dobré.
 
Hodnoť

Teda pardon,

ale ak bol ten rozhovor s ucitelom realny, takeho ucitela nie je potrebne posielat na skolenia, ale poslat ho k lopate.
 
Hodnoť

Rok čo rok

sa opakujúce problémy s novými učebnicami. Nie je mi jasné, načo sú neustále potrebné nové učebnice. Čo v matematike už neplatí, že jedna a jedna sú dve? Alebo sa zmenili základy fyziky či chémie? Nerozumiem, prečo nie je možné pripraviť kvalitné učebnice, podľa ktorých sa deti môžu učiť pokojne ďalších 20 rokov a že táto vec nie je dávno vyriešená. Školstvo tu predsa bolo aj doteraz. Ledaže by bol na produkcii neustále nových a "reformných" učebníc niekto zainteresovaný... Videl som nedávno učebnicu fyziky pre 8.ročník. Katastrofa. Cca 200 strán jalového textu, ktorého obsah by sa pokojne dal vyjadriť aj na desatinovom priestore.Z tohoto sa majú deti učiť? Pôsobí to tak, že učebnice sa nepíšu pre deti, ale pre ich autorov. Neunikajú napríklad aj tadiaľto peniaze zo školstva? Naviac, doplácajú na to deti a učitelia "kvalitou" a dostupnosťou učebných pomôcok...
 

Dobrý deň.

O viacerých možných prístupoch aj v učebniciach som písal tu: http://zabka.blog.sme.sk/c/306... resp. tu: http://zabka.blog.sme.sk/c/306... a tu: http://zabka.blog.sme.sk/c/306...
Ak je situácia, že v učení matematiky je dominantný jeden prístup, ktorého dôsledkom môžu byť horšie výsledky žiakov napr. v testovaní PISA, tak je potrebné niečo zmeniť. Nezmenila sa teda matematika, malo by sa zmeniť jej vyučovanie. K tomu sú potrebné nové učebnice.
 

 

Súhlasím. Pre zdvihnutie tlaku odporúčam aj SJ pre 3. ročník, osobitne vybrané slová. Od čias, kedy sme sa ich učili mi pribudli také perly, alo "vyžla", "sykať"...... U nás doma para z hrnca syčí, príp. sipí. V tretiackej učebnici para syká!
Nehovoriac a prehnane zhustenom obsahu. Autora obsahu/rozsahu zavesiť za orgán do prievanu. Celkovo vážené ministerstvo nezvládlo nielen kvalitu učebníc, ale aj rozumný rozsah zvládnuteľný 8-9 ročnou hlavou.
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

veď toto fičí

dva roky späť piatacka učebnica biológie LEN v pdf-ku na webe... tradá sme svetoví.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

My sme sa nijaké zaokrúhľovanie nadol a nahor neučili, len to aritmetické a keď donedávna len to bolo v osnovách, tak učitelia s iným asi nerátali... A prečo príkladom v učebnici nepredchádza vysvetľujúca teoretická stať, som si istá, že by to učitelia matematiky pochopili. Ale asi je lacnejšie hnať ich na školenia metodických centier. Západné učebnice sú výkladnými skriňami výučby so stovkami strán textu, len u nás sa po úžasnej reforme nedostalo do učebnice ani to nutné učivo, ktoré by poslúžilo aspoň učiteľom, keď už nie žiakom. To je hanba, celá tzv. reforma školstva, ktorá ho deštruuje vo všetkých smeroch...
Nie učitelia sú blbí, to vy ste blbí tým, že ste do učebnice neuviedli všetky potrebné informácie... Učebnica nemá slúžiť len učiteľovi, ale aj žiakovi, ktorý bol týždne neprítomný na vyučovaní a z textu sa má plnohodnotne dozvedieť všetko, čo zameškal...
 

Neviem, či ste videli učebnice

pre 5. - 8. ročník ZŠ: konkrétne učivo o troch spôsoboch zaokrúhľovania je tam podrobne vysvetlené, je pripravené tak, aby ho žiak prípadne pochopil aj sám, ak chýba, atď. Takže si vyprosím označenie, že som blbý. Vďaka.
 

suhlas ainur

este by som dodala, ze aj rodic by bol aspon v obraze
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Najčítanejšie


  1. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 24 415
  2. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 1 304
  3. Michal Porubän: Komu skutočne pomohol general Lučanský? 523
  4. Martin Greguš: RTVS – Pumpa: Koliková, Lučanský...patrí smrť a samovražda do humoristickej relácie? 521
  5. Filip Pastorek: Mestský úrad Luhačovice definitívne prehral súdny spor so Slovákom 504
  6. Peter Slamenik: Cibuľkovej manžel je ako Columbova žena 497
  7. Martin Ondráš: Prvý minister novej vlády o ktorého sa zaujíma generálna prokuratúra 372
  8. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami. 359
  9. Věra Tepličková: On schudol, ja som pribrala, on už má šaty na mieru, ja pod svetrom zicherku 289
  10. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude! 285

Rebríčky článkov


  1. Gabo Németh: Gabriel Németh recenzia Ján Maršálek Spoločnosť bez svetla , O súmraku našej kultúry....
  2. Jozef Kovalík: Ako som vycestoval v čase lockdownu na narodeninovú párty
  3. Miriam Studeničová: Zmätenosť pojmov
  4. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude!
  5. Rastislav Vasilišin: Skúste tieto životné triky a budete mať úspešný rok
  6. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami.
  7. Peter Biščo: Hlasu už prúdom tečú slinky.
  8. Štefan Vidlár: Aj január mesiac knihy, či?
  9. Peter Biščo: Slovenská fauna má unikátny druh hyeny, „ hyenu lícojamkatú “.
  10. Miroslava Arpášová: Čo je zlé na ikebanách? /Z cyklu Filozofia z akropoly Zlatý Bažant/


Už ste čítali?