Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nové učebnice sú plné chýb (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Dať tretiakovy učebnicu ktorú nechápe ani jeho učiteľ Ti pripadá správne? To vážne chceš takú blbosť obhajovať? Ak k použitiu učebnice potrebuješ učebnicu, tak sa podľa mňa niekde stala chyba.
raz100raz200
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Dať tretiakovi

Učiteľa, ktorý nechápe učebnicu je podľa mňa ešte horšie. Ak učiteľ potrebuje podobný výklad, aby pochopil jednoduché a jednoznačné zadanie úlohy o zaokrúhlovaní, je to ignorant, ktorý by mal mať prísny zákaz vyučovať žiakov. Dobrý učiteľ dokáže v praxi využiť aj chybu v učebnici, prinajmenšom na prezentáciu nutnosti vedieť samostatne rozmýšľať . Mnohí učitelia však radšej osočujú autorov učebníc a vytýkajú im aj neexistujúce chyby a rodičia ich názory spokojno opakujú. Metodické centrá by mali učiteľov nielen sústavne školiť, ale aj hodnotiť a selektovat, aby konečne z tried zmizli učitelia podobní tomu nešťastníkovi, ktorý nebol schopný pochopiť ani jednoduchý príklad.
 

Otázka je

či by mal potom kto učiť.
 

Nuž potom treba

zaokrúhliť učiteľské platy na tisícky smerom hore, aby konečne do školstva prišli kvalitní učitelia.
 
Hodnoť

Ináč, kým ako minister

by som tresol hlúposť, najprv by som si tú knihu pozrel . Ale zase čo chcieť od senilného starého historika. Učiteľom nemôže pridať, lebo by musel zobrať invalidom a deťom. Ale , že by mohol zobrať finančnej mafii stojacou za zločineckou organizáciou KS SMER s.r.o , to ho nenapadne. Ináč ten učiteľ , ktorý reklamoval to zaokrúhľovanie , by mal vrátiť diplom, ak nejaký má. Keď už niečo napadnem, tak si to overím u múdrejšieho keď na to sám nemám, až potom s tým vybehnem na verejnosť.
 
Hodnoť

 

k ucebniciam a pracovnym zositom by malo byt nieco pribalene pre ucitelov, lebo tiez som sa stretol s tym, ze boli ulohy nejednoznacne a potom si mozem hlavu lamat a neviem aky vysledok je spravny. akurat predvcerom sme s manzelkou sedeli nad jednou ucebnicou a skusali zistit riesenie nejakeho prikladu z matematiky (ona je ucitelka). k nejednoznacnemu zadaniu som vedel vymysliet niekolko rieseni a kazde malo logiku. ale v kazdom postupe bolo par cisiel, ktore sa nedali s ucivom 3.rocnika zs vyriesit - manzelka sa stazovala, ze sa deti naucia len tomu, ze ak nieco nevedia vyriesit, urcite priklad nema riesenie, namiesto aby nad nim pouvazovali... (a teraz nehovorim o zaokruhlovani)

podobne som sa cudoval na ucebnici anglictiny pre zs - deti este nevedia ani pritomny cas a ucebnica im kaze skladat vety v nejakom z tych ich strelenych predpritomnych casov... (have got) - rodicia z toho boli mimo, lebo have si v slovniku nasli, ale got nie. a v ucebnici ani kus slovenskeho textu co by to vysvetlil, len obrazky...
 

V učebniciach pre 5. - 8. ročník

sme práve preto zaradili 2 - 4 stranovú metodickú poznámku (malým písmom - cca 3 - 10 strán textu A4 v normálnom formáte). Žiaľ, podľa mojej skúsenosti si tieto metodické poznámky zďaleka nie všetci učitelia prečítali.
 

 

dnes manzelka opravovala ziakom ulohy... zistila ze knihu (matematika pre 4. rocnik) maju v dvoch verziach. prva, co ma vecsina ziakov, je plna neriesitelnych prikladov a druha, ktoru doobjednali dodatocne pre par ziakov ktorym sa z prvej varky neuslo s upravenymi hodnotami, kde su vsetky priklady riesitelne. niekto spravil chybu, ked tu istu ucebnicu vydali v 2 verziach a tie nie su totozne...
 

O tom nič neviem.

Ak je to tak, ako hovoríte, je možné, že sa robila reedícia a niektoré úlohy zmenili.
Dovoľujem si však pripomenúť, že môj článok nebol o tom, že v učebniciach nie sú žiadne chyby ani o tom, že učitelia sú neschopní, ako mi už napísali. Bol o tom, že sa mi niekoľkokrát stalo, že nové veci v učive niektorí učitelia posudzovali ako chyby. Zaokrúhľovanie bol len príklad tohto javu. A že teda nie je dobrá metóda na základe sťažnosti niekoľkých učiteľov odsúdiť celú sadu učebníc, lebo sa môžu mýliť títo učitelia a nie učebnice.
Stále ostáva pravda, čo som napísal: ak v učebniciach sú chyby (v mojich učebniciach pre 5. - 8. ročník ZŠ chyby nie sú, resp. ide o preklep, napríklad pri číslovaní kapitol, čo si väčšina ani nevšimne a neovplyvňuje to preberané učivo), bola by to chyba nielen autora, ale aj recenzentov, redakcie, ŠPÚ aj MŠ SR. V tom prípade je možné, že by sa robila narýchlo reedícia - nové vydanie. Ale to len teoretizujem - opakujem, ja som autor učebníc pre 5. - 8. ročník ZŠ.
 
Hodnoť

 

Ja som matiku milovala. To bol pre mna jediny predmet, ktory som sa nemusla ucit (vdaka mojim dobrym ucitelom). Naozaj mi stacil len vyklad uciva.
Teraz som mamou dcery, ktora mala to nestastie a dostala sa do reformneho a zreformovaneho rocnika. Prvym problemom bolo, ze deti dostali nove knihy asi v polovici skolskeho roka (za co ucitelia nemohli). Do vtedy sa ucili zo starych ucebnic, ale asi uz podla novych osnov. A co sa mi vobec nepacilo - to bol novy sposob v nadvaznosti uciva (tu uz sa prejavili reformatori, ktori su aj ucitelmi). Najskor sa ucili scitat cisla do 100, potom skocili na nasobit do 20, potom si zasa odskocili a ucili sa scitat cislice do 10 000 a zase sa vratili nasobeniu do 100 a pridali delenie - slovne ulohy hotovy gulas .... Decka mali z toho poriadny chaos. Aj to slavne zaokruhlovanie si pamatam. A az teraz som sa dozvedela, ze to si deti mali po novom osvojit dalsi sposob zaokruhlovania - doma to teraz svojej uz piatacke dovysvetlujem. Ale chcem sa spytat NA CO je to dobre? V logike ich to vobec nepodporuje (zda sa mi ze ta sa z osnov straca) a kvalita ide na ukor kvantity (tri sposoby zaokruhlovania - tretiakom ci piatakom - a NA CO - opakujem sa ale to z rozhorcenia co ste to s matikou spravili).
V praxi som sa s dalsimi spomenutymi sposobmi zaokruhlovania nestretla (marketingove a reklamne tahy su len na balamutenie a prave tento parameter "zle zaokruhlenie" ludi upozorni ze nie je nieco v poradku a treba si dat pozor na to ked viam predlozia nieco taketo).
Som na VS, neucime matiku, ale ju potrebujeme k predmetu. Mame problemy, s tym ze studenti-vysokoskolaci - nevedia spravne nasobit desatinne cisla, zle premienaju jednotky (dm, cm, mm)... No mozno vedia zaokruhlovat tromi sposobmi ...
Viem, ze matika sa na skolach neuveritelne okresala. Casto na ukor jazykov, ktore sa teraz ucia uz od prvej triedy a na druhom stupni maju uz do konca dva cudzie jazyky. A navyse sa rata s tym,ze deti chodia este na doucovanie po jazykovkach (aj ked posledny rok badam ze, kompetentni si asi uvedomili ze prestrelili lebo menia rozsah uciva). A tymto chcem prave toto zdoraznit - jazyky sa daju ucit aj mimo skolskych lavic, ale kde naviac sa da studovat matika? Tak bojujte za jej navrat do skoly a neuberajte jej na krase.
 

Vaši súčasní študenti na VŠ

sa učili z predchádzajúcich učebníc, ich nevedomosti nemajú s reformou nič spoločné. Naopak, práve preto bolo potrebné robiť reformu, nie však tak narýchlo, a s toľkými chybami.
Na väčšinu vašich otázok odpovedali diskutéri pred vami - aj ohľadom toho, na čo sú 3 spôsoby zaokrúhľovania. Všetko dobré.
 
Hodnoť

 

A spytal sa niekto autorov ucebnic, kolko casu na tvorbu dostali? 30 dni! Tak znela poziadavka ministerstva. Tym ludom, co do toho sli, sa treba podakovat. A podotykam, ze z ucebnic sa zit neda, takze tvorba prebieha pocas plneho vykonu v zamestnani. Hladat teraz blchy v texte, to dokaze kazdy. Kde boli kritizanti, ked bola prilezitost napisat projekt a prihlasit sa na vyberove konanie?
 

Áno, máte pravdu.

Času na napísane bolo veľmi málo, o to viac som spokojný s tým, že v učebniciach pre 5. - 8. ročník ZŠ nie sú okrem drobných preklepov pravdepodobne žiadne matematické chyby, čo potvrdila aj matematička - maďarská prekladateľka, ktorá učebnica musela celú aj prepočítať.
 
Hodnoť

pán autor učebnice

Vaše dielo je paškvil. Vyhovárať sa na metodické centra, ministra, učiteľov a neviem koho je trápne, asi tak ako váš vysvetľujúci blog. Učebnica je určená pre deti 3 ročníka. Tie sa majú najprv naučiť čo je správne a potom budú vedieť rozlišovať marketingové ťahy daniarov, obchodníkov a pod. Bohužiaľ vaša učebnica je plná nejednoznačných príkladov bez vysvetlenia. Učebnica by mala byť snáď jasná aj pre rodičov. Bez toho aby navštívili metodické centrum! Jedno z mojich detí bolo týždeň choré a ja som nebol schopný mu vysvetliť, že niektoré príklady nemajú riešenie, alebo majú 3 riešenia. Staršie dieťa štvrták, mal sa zúčastniť matematickej olympiády, lebo matika ho fakt baví, ale nám odkázali z Iuventy, že museli zrušiť súťaž pre daný ročník, lebo podľa nových osnov nemali deti z čoho skúšať. Až tak mali ubraté z učiva. Tak mi vysvetlite načo sú dobré nové reformy?
 

 

Deti sa majú najprv naučiť čo je správne a potom budú vedieť rozlišovať marketingové ťahy daniarov, obchodníkov a pod???
Sa zobud! Spravne su vsetky uvedene sposoby zaokruhlovania. Kazdy sa ale pouziva v aplikacnej praxi na nieco ine.
 

ešte raz

píšem o tom, že v knihe chýba jednoduché vysvetlenie, čo tým autor chcel povedať. Nič viac. Nediskutujem či je to správne a nepíšem len o zaokruhlovaní. Sú tam slovné príklady na sčítanie, odčítanie, ktoré sú bez riešenia, alebo s viacerými riešeniami. Píšem hlavne o tom, že celkovo bolo z učiva ubrané, čo potvrdili aj z Iuventy. V praxi to funguje tak, že učitelky odučia len to čo maju v osnovách, nič viac. Žiadne alpikácie do praxe ako o tom sníval autor. Problém je že decká sú od prírody lenivé a neurobia nič naviac. O to skôr to platí o "nedocenených" učiteloch. Argument že koľko mal autor času na tvorbu knihy neobstojí. Ak niečo neviem stihnúť, tak to nesľubujem.
 

Ak by ste čítali pozorne

prečítali by ste si, že som spoluator učebníc pre 5. - 8. ročník ZŠ, nie pre 3. ročník ZŠ, o ktorých píšete.
Vaše vnímanie, že jeden spôsob je správny a zvyšné sú "marketingový ťah", nie je správne. Správne sú všetky spôsoby zaokrúhľovania. Navyše, v aritmetickom zaokrúhľovaní sa pre cifre 0 až 4 ZAOKRÚHĽUJE NADOL, ale podľa vášho spôsobu by sa nemali učiť zaokrúhľovať nadol.
 

čítal som pozorne

staršie dieťa je dnes už piatak a po prelistovaní učebnice cez prázdniny chápem snahu o progres, ale nechápem, prečo nám učitelka na začiatku roka oznámila, že je nútena používať aj starú učebnicu pre jej rozriedený obsah učiva oproti starším ročníkom a nejednoznačnosť úloh. O chýbajúcom učive pre deti, ktoré matika baví a chcú sa učiť viac podľa "novej reformy" ani nehovorím. Skratka celá reforma mi pripadá nedomyslená a doplacajú na ňu len deti.
 

K učebniciam pre 5. ročník

Keby si učiteľka pozorne pozrela učebnicu, zistila by, že učivo je spracované podrobnejšie, veku primeranejšie, je ho teda logicky menej, lebo keď majú deti niečo sami objaviť, nájsť chybu v cudzom riešení atď. trvá to dlhšie. Nejde o to učivo ODUČIŤ, ale ho deti NAUČIŤ. A to trvá dlhšie.
V mojich učebniciach je dostatok úloh pre šikovných žiakov: jednak ide o úlohy označené osobitným piktogramom pre záujemcov, okrem toho ide o úlohy z tzv. rubriky. O všetkých týchto typoch píšem v úvodnej metodike.
Moja skúsenosť je, žiaľ, taká, že na prvé pozretie učiteľ povie, že to je ľahké a odloží ju bokom. Po diskusii ju začne používať a začne kričať, že to je ťažké. Pravda je, podľa mňa, uprostred: je to primerané, len sa s tým učitelia musia chcieť zoznámiť.
K nejednoznačnosti úloh: samozrejme sú v učebnici úlohy s viacerými riešeniami (neviem, čo presne myslíte pod nejednoznačnosťou), nakoľko aj o tom je matematika. Ale chápem, keď v starých učebniciach také úlohy neboli, že to môže byť pre niekoho zmena. Som však presvedčený, že zmena k lepšiemu.
 
Hodnoť

 

Ak ucitel matematiky zo zadania "Zaokrúhli na desiatky nahor číslo 721" nepochopi o co ide aj bez upozornovania, ze ucivo zaokruhlovania sa rozsiruje o spominane zaokruhlovanie nadol a nahor, tak nema co byt ucitelom matematiky. Caplovic by sa asi mal zamerat aj na uroven pedagogickych skol, pretoze to vyzera, ze tam je pes zakopany.
 
Hodnoť

 

Ja nie som autor. Chytili ste sa. V zlosti.
Cim je ucebnica pre mensie deti, tym viac zjednodusenia bude obsahovat. A vzdy sa najde niekto, komu tam bude nieco chybat. To, ze ulohy maju viac rieseni, alebo aj ziadne, je vyborne. Kopiruju zivot. Ani v nom nie je vsetko jednoznacne. Ak by rodic mal vediet vysvelit vsetko, co sa uci v skole, preco potom ucitel studuje 5 rokov? A to len dva predmety? A ktovie aky ziak bol terajsi rodic? Vasa reakcia je len ventilaciou zlosti, mna zaujimalo, preco ucitelia do tvorby nesli, ked sami najlepsie vedia, ako treba ucit. Premrhana prilezitost. Teraz sa uz len place.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Najčítanejšie


  1. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 33 911
  2. Martin Ondráš: Prvý minister novej vlády o ktorého sa zaujíma generálna prokuratúra 2 345
  3. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 1 774
  4. Michal Porubän: Komu skutočne pomohol general Lučanský? 731
  5. Peter Slamenik: Cibuľkovej manžel je ako Columbova žena 730
  6. Martin Greguš: RTVS – Pumpa: Koliková, Lučanský...patrí smrť a samovražda do humoristickej relácie? 694
  7. Filip Pastorek: Mestský úrad Luhačovice definitívne prehral súdny spor so Slovákom 631
  8. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami. 536
  9. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude! 377
  10. Jozef Sitko: AD: „Prvý gombík“ (SME 20.1.) 374

Rebríčky článkov


  1. Július Kovács: Poslanec Hlasu Ferenčák a primátor Kežmarku. Nakopaný do zadku ministrom obrany.
  2. Gabo Németh: Gabriel Németh recenzia Ján Maršálek Spoločnosť bez svetla , O súmraku našej kultúry....
  3. Jozef Kovalík: Ako som vycestoval v čase lockdownu na narodeninovú párty
  4. Miriam Studeničová: Zmätenosť pojmov
  5. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude!
  6. Rastislav Vasilišin: Skúste tieto životné triky a budete mať úspešný rok
  7. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami.
  8. Peter Biščo: Hlasu už prúdom tečú slinky.
  9. Štefan Vidlár: Aj január mesiac knihy, či?
  10. Peter Biščo: Slovenská fauna má unikátny druh hyeny, „ hyenu lícojamkatú “.


Už ste čítali?