Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nové učebnice sú plné chýb (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Hodnoť

prosim Vas pan Zabka,

nevidela som tu ucebnicu, ani ten priklad a preto sa pytam. Boli tie tri sposoby zaokruhlovania v ucebnici najprv jasne vysvetlene a az potom dostali deti ulohy ? Bola tam uloha >zaokruhlite NADOL alebo zaokruhlite na DESIATkY CISLO nadol ?
 

Dobrý deň.

Nemám momentálne k dispozícii učebnice pre 3. ročník ZŠ, ani pracovné zošity. K učebniciam pre 1. stupeň sa písali aj samostatné metodiky, predpokladám, že minimálne tam to bolo vysvetlené.
Za moje učebnice - pre 5. ročník ZŠ - vám viem odpovedať presne: zaokrúhľovaniu sa venujeme na niekoľkých stranách, učivo je v učebnici podrobne vysvetlené a máme k tomu aj metodické poznámky v úvode učebnice - zaokrúhľovaniu som venoval cca 20 riadkov metodiky.
 
Hodnoť

o co tu vlastne ide?

o to zaukrohovanie? Postrehol som tu nejake prispevky o zaokruhlovani smerom hore aj s cislom 2. Nic take v praxi vazeni neexistuje a tato metodika je vymyslom nasich sudruhov. Akekolvek zaokruhovanie 0,1 na 1 ma fatalne matematicke dosledky. Tieto zaokruhlovania vam totizto ukazu ako vysledok pekne cislo napriklad ekonomicke, v skutocnosti potom platite na udrzbach strojov vykony, ktore vam peniaze nikdy neprinesu. Investicia je odsudena na zanik. To iste plati na zaokruhlovanie ludi z 0,1 na 1. Toto zaokruhlenie ma fatalne nasledky v plateni cloveka, ktory vam nie ze nezaraba, ale vas este vyciciava ako firmu.
Zaokruhlovanie 0,1 nahor na 1 = 100% krach firmy a strata konkurencieschopnosti, zdrazovanie produktu a neefektivita produkcie.
Za tieto pocty a metodiky mozete vsetci podakovat podvodnickej matematike, ktora uz tuto spolocnost riadne polozila na lopatky
 

Ak by ste čítali pozorne,

zistili by ste, že nemáte pravdu. Všetko dobré.
 

samozrejme, ze je to pravda

inak OK ;-)
 

 

Z pana Zabca mam dojem ze akoby chcel za kazdu cenu urobit dieru v matematickej vede a stat sa tak originalom. Pokial je vseobecne zname matematika je veda presna a kadejake smiesne spekulacie a obhajovanie neobhajitelneho (ako aj v tom zaokruhlovani) tam vonkoncom nepatri vobec. Ako je mozne nieco take pchat do zakladnej UCEBNICE?! To, co sa pouziva v obchode ako nejaky trik vo vypredajnych akciach nemoze mat nic spolocne s matematikou v skolach!!! Obhajovat to ako nacvik praktik pre zivot?))) S takym niecim sa kazdy oboznami v priebehu nekolkych sekund, ked bude ovladat zakladne SPRAVNE aritmeticke zaokruhlovanie.
 

???

Ake triky vo vypredajovych akciach? Nedavno sme tu mali prechod na Euro a zakony a vyhlasky boli plne zaokruhlovania nahor a nadol (ceny, dochodky, dane, ucty, hypoteky, poistky,...). Rovnako ked robite danove priznanie, tak sa zaklad dane, dan ci zamestnanecka premia zaokruhluju nahor/nadol. Preco by sa o tom deti nemali dozvediet? Kazdy tu vola po uceni toho co sa v zivote zide, tak preco toto nema mat miesto na matematike v skole?
 

svata prostoto,

ked si doma vyratas, ze do kuchyne nad pracovnu dosku potrebujes 2.3 metra stvorcoveho obkladaciek a zistis ze tvoje vysnivane obkladacky sa predavaju iba v baleniach po 1-om metre stvorcovom, tak
...
(a) zacnes hromzit nad vypredajovymi trikmi obchodov;
(b) pojdes do obchodu a kupis 2 balenia obkladaciek, ved predsa na aritmetickom zaokruhlovani stoji cela matematika;
(c) pojdes do obchodu a kupis 3 balenia.
...
Treba trochu aj rozmyslat, nielen pisat.
 
Hodnoť

 

Z diskusie je pre mna podstatna otazka: Naco reforma vlastne je?
Vidim to takto:
1. Nato, ze uci deti rozmyslat. Ze existuju viacere cesty, ako sa dostat k rieseniu. A uci rozmyslat aj ucitelov, mozno aj ich rodicov.
2. Nato, ze ulohy su zasadene do skutocneho kontextu. Vdaka za ulohy o danovnikoch a marketingu, abstraktne cisla sa posuvaju do realnej a pouzitelnej podoby.
3. Nato, aby sa ubralo zo sirokeho rozsahu uciva. V prospech dokladneho precvicenia, upevnenia. A v prospech casu na rozmyslanie, nie bezducheho reprodukovania.
Dakujem tym, ktori v reforme na toto mysleli, a aj tym, ktori to preniesli do ucebnic.
 
Hodnoť

 

Nebudem veľa rozpisovať. Pre mňa je otázkou akých to máme učiteľov, keď nepoznajú spôsoby zaokrúhľovania, ktore navyše, sa fakt používajú v bežnom živote. Ak je možné, že niekto nevie zaokrúhliť v teexte uvádzaný príklad a navyše učiteľ! Toto je alarmujúce.
 
Hodnoť

Drzim palce

Uvedeny priklad s ucitelom o zaokruhlovany je smutny, ale ucitelov je malo a rozumnych mladych ucitelov matematiky obzlast. O matematicke vzdelanie svojich deti sa sa nebojim. Naucim cim, co bude treba ale ini rodicia neviem ako su na tom.

Kazdopadne, drzim palce, robite velmi dolezitu a osoznu pracu. Ak by ste potrebovali nejako pomoct, velmi rad pomozem.

Petr Vopenka nebol popularnym ministrom skolstva, ale ak ci clovek precita preco http://www.jedinak.cz/stranky/... tak zisti, ze isiel po podstate veci, co je asi vzdy tazko.

Drzim palce a dakujem!
Adrian
 
Hodnoť

 

Vsak do zadania prikladu dajte jasne, ake zaokruhlovanie chcete...aby ludia nemuseli hadat, co tym autor myslel ako v poezii.
 

Veď v tom zadaní to je.

Takže v tom problém nebude.
 
Hodnoť

Som tu naozaj jediny,

Ktoremu sa zda absurdne, ze sa maju deti ucit nejake 3 druhy zaokruhlovania ?
Co to je zaokruhlovanie na desiatky nahor, preco by to deti mali vediet ?
Podla mna problem dnesnej matematiky je v tom, ze deti sa musia ucit haldy vseliakych pojmov naspamat a nie premyslat.
Najkrajsi priklad nato su variacie/permutacie/kombinacie a neviem uz ani co je to stvrte, a este kazde s opakovanim a bez, decko sa moze aj zblaznit ... Nikdy som to nevedel a cuduj sa svete na matfyze som vystudovat statistiku a pravdepodobnost.
Ak teda zmena koncepcie tak podme diskutovat o skutocnej zmene pristupu a nie o novych knizkach
 

Neverím, že na matfyze

môže vyštudovať štatistiku a pravdepodobnosť niekto, kto nerozumie základom kombinatoriky.
 

 

Potom to aj tak vyzerá.
 

ver

pointa je, ze v realnom zivote ti nikto nezada spocitat nejake variacie, daju ti riesit prakticku ulohu a clovek, ktoremu to pali ich vsetky spocita sucinmi a suctami, neprepisuje si to na variacie ... ak toto ucis deti potom nepremyslaju nad ulohou ale nad tym, ci toto su permutacie alebo kombinacie tj. nad zbytocnymi pojmami, ktore ich nutia sa ucit . a ktomu ako to vyzera - matematikou teraz vcelku uspesne podnikam
 

Úplne súhlasím.

Ale rovnako, ako deti môžu a majú spočiatku riešiť kombinatorické úlohy bez slov variácie, kombinácie, bez vzorcov, iba zdravým rozumom, a postupne sa môžu dostať aj k terminológii (ale všetci nemusia), tak rovnako môžu rozmýšľať nad tým, ktorá je najbližšia celá desiatka menšia ako 279 a neskôr sa dozvedia, že to je zaokrúhľovanie na desiatky nadol čísla 279.
Čiže dôležité je rozvíjať myslenie. Ideálne na obsahu, ktorý je buď deťom blízky, je zábavný, pre deti zaujímavý, je z praktického života, atď.
Viaceré spôsoby zaokrúhľovania učia deti napr. aj pracovať s neznámymi návodmi. Iste je prácu s návodom lepšie trénovať na zaokrúhľovaní, ktoré sa neskôr využije v jednoduchej finančnej matematike, ako napr. na nezáživných konštrukčných úlohách.
 

Pri zaokrúhľovaní premýšľajú,

nebojte sa. Aj preto niektorí učitelia hovoria, že to je ťažké.
Keby ste videl naše piatacke učebnice, videl by ste, čo je to zmena prístupu.
 
Hodnoť

Dobrý článok

no mne je jasné aj bez neho, že nie je pravda to, čo povie Smer, ale tá je vždy niekde úplne inde :-)
Ten príklad so zaokruhľovaním je super. Bohužiaľ hovorí aj o istom konzervativizme učiteľov. Nestačí len štrajkovať, ale aj niečo urobiť pre svoj rast. To zaokruhľovanie prináša bežný život. Nielen Excell, ale aj daňové priznanie, výkazy poisťovniam, atď. Ak dotyčný učiteľ o tom nevie, asi sa ocitol mimo reality :-)
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Najčítanejšie


  1. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 30 059
  2. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 1 620
  3. Martin Ondráš: Prvý minister novej vlády o ktorého sa zaujíma generálna prokuratúra 1 409
  4. Michal Porubän: Komu skutočne pomohol general Lučanský? 645
  5. Peter Slamenik: Cibuľkovej manžel je ako Columbova žena 630
  6. Martin Greguš: RTVS – Pumpa: Koliková, Lučanský...patrí smrť a samovražda do humoristickej relácie? 626
  7. Filip Pastorek: Mestský úrad Luhačovice definitívne prehral súdny spor so Slovákom 577
  8. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami. 464
  9. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude! 334
  10. Jozef Sitko: AD: „Prvý gombík“ (SME 20.1.) 330

Rebríčky článkov


  1. Gabo Németh: Gabriel Németh recenzia Ján Maršálek Spoločnosť bez svetla , O súmraku našej kultúry....
  2. Jozef Kovalík: Ako som vycestoval v čase lockdownu na narodeninovú párty
  3. Miriam Studeničová: Zmätenosť pojmov
  4. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude!
  5. Rastislav Vasilišin: Skúste tieto životné triky a budete mať úspešný rok
  6. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami.
  7. Peter Biščo: Hlasu už prúdom tečú slinky.
  8. Štefan Vidlár: Aj január mesiac knihy, či?
  9. Peter Biščo: Slovenská fauna má unikátny druh hyeny, „ hyenu lícojamkatú “.
  10. Miroslava Arpášová: Čo je zlé na ikebanách? /Z cyklu Filozofia z akropoly Zlatý Bažant/


Už ste čítali?